Ad Block Ad Block
財經
2018-04-12 06:00:00

香港寬頻憑甚麼寸應徵者?

分享:
香港寬頻行政總裁楊主光(左)和營運總裁黎汝傑。(資料圖片)

香港寬頻行政總裁楊主光(左)和營運總裁黎汝傑。(資料圖片)

「昨日,我菲律賓工人行過街市聽到有個賣魚佬講話有條友仔叫做賭神,係你。哈哈……我當堂嚇咗一跳,然後得啖笑。呢個世界,居然有人自稱為賭神,咁即係分明當我流唧!」這段電影《賭俠》對白,配合一位低胸性工作者鏡頭食公仔麵,講述周星馳send錄影帶向劉德華自薦,係香港八十、九十後的共同回憶。講起上來,現在的八十、九十後都已經成為職場一分子,甚至打滾幾年。
 

香港寬頻(1310)COO黎生向2,700名應徵者出公開信,以高高在上的心態,勉勵應徵朋友要跳出框架,要「Wow」到公司,熟讀公司資料等等。專欄朋友的睇法幾兩極,千頌C覺得很正面,中環十一少則偏負面一些,覺得這等同叫應徵者做Free Pitching,如同獲取免費顧問。如果自薦要「WOW」,相信無人「WOW」過賭俠周星馳,不過,周星馳的自薦是失敗的,要不是咁啱撞正侯賽因派殺手,一起度過生死患難,星仔是進入不到刀仔的世界。

第一眼睇到香港寬頻的公開信,感覺是英文很港式。當然我英文也非常不濟,只好請教前大律師、現在教英文IELTS的林作,他覺得語句太「中式」,也有小量語法問題,例如conditional sentence的用法不對。我識條鐵咩,想知自己搵佢留意番吧。

客觀講,見工要熟讀資料,這是基本尊重,正如我見客之前都慣性會起一起底,做簡單的due diligence,保障自己嘛。我比較輕視的HR商業理論,如Theory X and Theory Y會從人性、動機出發去睇到底應徵者的性格特性,公司文化等。先睇吓香港寬頻請甚麼人,那個崗位叫「Summer Innovator and Marketing & Finance Trainee」,應該是初級職位,當然大眾認識「Marketing & Finance」,但「Innovator」卻不知是甚麼職位了。香港寬頻的business model不是像《100毛》做創新,跟他們有淵源的王維基先生講過寬頻生意是定期收錢本質,如果我要「WOW」,也「WOW」《100毛》或6年前的香港電視(1137)啦,「WOW」一間沉穩、殷實的商業機構做乜。

應徵過程是雙向,「WOW」是一種策略,在博弈角度,傻仔同叻仔都是一線之差。好像香港寬頻這麼大的公司,HR部門請咁多人,就係要由HR部門去做配對、篩選,搵一個合適的人。就算我想「WOW」,未見到管理層只怕已經被人當傻仔篩走啦,你叫人「WOW」的前提,起碼自己都要project一個夠「WOW」商業image先,但公眾又唔覺喎,連公開信都唔夠「WOW」,憑咩叫人「WOW」?

除非COO黎生是跳過HR,親力親為睇晒2,700封應徵信等人「WOW」,否則講乜都無用,HR關卡一定過唔到。調翻轉講,一間公司管理層竟然花時間睇晒2,700封初級職位的應徵資料等人「WOW」,咁佢一定犧牲很大機會成本,把心力都用在初級職位應徵上,這間公司還能有甚麼前途和發展空間?

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受