Ad Block Ad Block
新聞
2017-02-24 06:00:00

預算失算

分享:

有一篇報道幾過癮。佢將財爺波叔以前的說法,同依家佢做財爺時做比較,證明佢以前相當進取,做咗依家呢個位之後,成個人唔同咗。

此一時彼一時也。仲記得8年前奧巴馬響選舉之時,成日將華盛頓講成they,佢地,即係他者。將自己同盟友比作We 。選舉之時,不停地去「隊」華盛頓的種種體制之不公平,不過到咗佢贏了之後,一樣就變成體制之一部分,就要跟大隊做嘢。仲要因為要確保響重要時候,不容有失,副手拜登仲要大做國會之遊說工作。來來去去,當政客個屁股坐響嗰個位,就要換腦袋了。

預算案之任何改動,觸動嘅係好多人之利益。最大利益嗰個,其實就係上面北京。波叔就任一陣子,就要去出預算案,根本上唔可能大改。全宇宙都知,上面對香港之金融安全,好鬼重視。呢近二十年之互動,上面大抵對預算案都有一定之知情,當然唔係想大變啦。響金融要穩定之大前提下,想點樣大改,就唔可能了。

正如派糖。當時派糖係壯舉,依家派糖係必須。即係唔派又唔得。派多就會產生更多需求,下年唔派又唔得。派少就話點解少咗,變成守財奴。再講,派多咗就會畀人嘈亂派。好啦,唔派錢,就將錢拿去發展產業,好唔好呢?講到呢度,香港嗰堆經濟上的極右花崗石又出來,批評發展產業唔需要政府拿咁多錢呀,政府帶頭只會搞亂自由經濟呀等等。

所以,要評論預算案,我已經唔係執著於幾多錢,而係過程。因為十九幾年前我已經提過,要下放預算案之權力,即係做「參與式預算」。呢樣嘢係指,響預算案之制定當中,響各區選出參與預算案制定之代表,佢地就一齊共議預算案。政府之角色係集合呢堆民意代表化意見,然後整合響最後之預算案之中。

呢樣東西之特點,係有一班從選舉產生出來之代表,同政府一齊傾預算案。響一啲國家,被批評為用途唔大,因為有啲國家嘅民意代表,各級嘅議會都有,佢地已經有民意啦,仲係未需要專門為了傾預算案又選出代表呢?亦有意見話,一些城市人口少,意見唔會太過分歧,預算民意代表討論之問題唔會太複雜,香港地方相對大,議題幾複雜,有關預算案之東西,一年都傾唔完!

我就覺得,值得一試。其實係畀市民換位思考。講預算案,大部分市民無份,於是各自企響自己立場上去嘈。好多市民都覺得,立法會班大帝,都唔能夠代表佢地意見,如果佢地有機會真係易地而處,睇下政府制訂預算案之難度,然後一齊想方法處理,有些人願意妥協,可能會有更意想不同之後果。

不過,我都係發下夢矣。依家立法會已經好難處理,仲要搞多嚿組織,會唔會真係費時失事呢?

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受