Ad Block Ad Block
新聞
2018-05-04 06:00:00

建人建家勵德邨

分享:

建築其一目的,係改善人嘅生活模式,不論環境、交通、衛生,甚至係空間同時間嘅使用。一個住宅單位,正好代表一個家,可以將外間壓力和煩惱拋下……

勵德邨為香港唯一圓筒形之公共屋邨。

勵德邨為香港唯一圓筒形之公共屋邨。

家係身心休息嘅地方,不用追求奢華。同樣親情之建立,非只著眼物質而係在於相處之時間。工作已經追求金碧輝煌,放工又何須置身水晶大堂。普通市民所需要嘅正係安居樂業,而非左鄰右里嘅陌生同虛假。


擇善而執,簡之設計
如要認識香港公共房屋嘅發展,勵德邨一定排於最前。8組合成嘅3座大廈,以「勵潔樓」、「德全樓」同「邨榮樓」組成。由落成嘅1975至76年至今,已經有四十幾年歷史,由當時1963至69年間嘅工務司鄔勵德(Michael Wright)作為命名,正因為勵德邨正好代表同象徵佢嘅設計理念,仲有傳奇嘅「鄔勵德原則」。

六、七十年代嘅香港,並不富裕,加上大量湧入嘅外來移民,唔係住私樓就係住木屋區,冇幾多人能夠有幸「廉租屋」上樓。由1962年開始嘅「政府廉租屋計劃」(Government Low Cost Housing Scheme),由工務司署設計同興建,早期大廈為共用廁格同浴室,所以回顧歷史亦發現有不少鹹濕色魔偷窺事件。而鄔勵德則一力及一直主張,每個單位需設有獨立廁所同廚房,這正是其Wright Principle。


清涼而亮,井之設計
又講番勵德邨,其特別嘅地方唔止在於係全香港唯一嘅圓筒形公共屋邨,而其半開放式嘅建築設計,亦影響住同期嘅「井字型」屋邨嘅發展。勵德邨等天井型大廈空氣流通,走廊自然採光。加上單位互相對望,就算小朋友在走廊玩耍,爺爺嫲嫲都能充當保安。

勵德邨亦有如藝術館建築,可以讓人靜下來思考生命價值。透過多角度構圖,提供不少想像空間,而唔係個個閂門拉埋窗簾,做個密不透風的宅男。樹木在旁、天空在前、和風迎面,有助了解自己嘅心靈空間。尤其屋邨豎立於大坑半山,遠眺維港,令人嚮往。不論地點以及設計,足以媲美私樓要求,單位面積雖然細小,但總好過現在的豪宅劏房,住得放鬆而有希望,呢啲才是家庭生活。


開心而活,家之設計
為何香港生活愈見困難,除了工資嘅剝削和刻薄,還有不斷被蠶食之生活休憩空間。食肆凍如殮房、超級市場擠迫如貨倉、永遠沒有位坐嘅地鐵車廂、需要搭車才到達嘅區內公園,市民需要其實好簡單,兩個蛋撻一杯奶茶、雞蛋仔夾餅或新鮮菠蘿包,正是七、八十年代所需要的實用、簡潔、開揚樸素。如果活得開心,焦點就不會放於大廈的井洞,選擇於井底跳樓自殺,或是仰望井口希望嘅晴空,都是鄔勵德對香港嘅責任。萬宜水庫、海底隧道、新市鎮以及地下鐵路、都係佢任內開始構思,如何去改善香港人嘅生活,用心建家。2018年1月26日,鄔勵德於英國倫敦離世,享齡105歲。

Ad Block
仰望井口晴空,為鄔勵德對香港之責任。 3座大廈分別為「勵潔樓」、「德全樓」及「邨榮樓」。 翻新後的勵德邨,井底顏色有如藝術館或舞池。 今四十多年之屋邨建築,處處仍皆見特色。
請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受