Ad Block Ad Block
新聞
2017-12-19 06:00:00

中東姐姐

分享:

話說有一日,
我參加咗我囝囝嘅同學仔聚會。
席間有班媽咪坐埋一堆,話題係講緊自己屋企個家傭姐姐。

「呢幾年換咗七、八次菲傭,今次就最好啦。」有個媽媽這樣說。
我聽到這句話,心生好奇,心諗:嘩!你乜水呀?幾年要換七八次菲傭?你同啲菲傭有仇?
「點解今次咁好呢?」另一個媽媽問。
「今次呢個姐姐,對上份工喺中東做㗎。」中東做就好㗎啦咩?「佢喺中東做嗰陣,好辛苦㗎。日日四點鐘要起身,兩年冇得放假呀!一個人服侍全家十幾人呀。」明白,但咁即係有咩好呢?「我直頭係佢救世主啦,從地獄拯救咗佢出嚟喎!依家佢喺我哋屋企做,幾咁嘆呀!」
一班媽咪紛紛點頭稱是:「嘩,你直頭係好老細啦……」我覺得呢句純粹係,家長聚會隨便一句虛偽到爆嘅奉承說話,點知嗰位媽媽回番句:「係呀,佢遇到我,真係佢好彩呀!」然後,佢就滔滔不絕咁講,佢平時對呢位新來的姐姐「有幾好」了。
咁到底好幾好呢?據我聽到的,基本人權勉強都算是有的。相比在中東時的工作情況嘛……我估,算是好上一點點吧。如果以對待「奴隸」的標準來看,應該還算是仁慈的。
我覺得這其實是不少華人老細的通病:總覺得自己是個仁慈的好老細,而伙計遇著像自己這樣好的老闆,理應感恩,並該忠心侍奉終生。至於點解覺得自己係個好老闆呢?因為他們永遠找到個比自己更賤更刻薄的老細,作為比較對象。好與壞是相對的,當你找到個地獄級的對手做benchmark,你自然能把自己升格到聖人般的水平。這種心態很普遍,但卻很危險。當你覺得自己已經很仁慈,待自己的伙計下屬已經很好的時候,你就很容易放縱自己那陰暗的一面。「平時都對得佢咁好啦,今日對佢差少少啫!一次半次,冇所謂啦!」一次半次,也許真的冇所謂,但壞事做得多會上癮,很快就變成十次八次,時間再長一些,一切都變成習慣,變得理所當然……這其實是人性吧。
律己要嚴,做人老細,律己要更嚴。當你日日催眠自己,跟自己說自己是個大慈大悲的好老闆時,我肯定,好快,你就會變得麻木不仁。而大鑊的是,你還會繼續以為自己很仁慈。
世間上絕大部分的賤人,其實都還以為自己是個好人的,包括我。


 

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受