Ad Block Ad Block
新聞
2019-06-25 05:15:00

咁唔鍾意 你走啦

分享:

像我這種中年人,大部分時間都是得把口,行動力薄弱。這幾年,跟朋友們的話題常常都講到移民。但幾年過去了,我還是沒有動身。倒是我公司的同事們,這幾年因為移民而離職的卻有好幾位。

 

移民原因有好多,事業發展、孩子教育、政治氣氛……通通都是。單單一個問題也許不能把你趕離這個生活多年的地方,但萬千理由當加在一起之後,對很多人而言,決定就變得容易了。這天輪到Veronica的farewell了。她在我公司工作了十幾年,由她畢業到見證她結婚生孩子,到現在決定離開香港了。我循例也問她,到底是甚麼原因讓你狠心下了這個決定,我以為都是一般那些教育、政治氣候諸如此類的東西。殊不知答案倒有點出乎意料。

「嚴格嚟講,我係俾自己阿爸鬧走的。」Veronica說:「我阿爸係『極愛國』嘅深藍人士。我同佢政治立場當然唔同,所以日常生活,我盡量避免同佢去討論政治有關嘅事情。不過,佢係非常投入嗰隻,唔係你唔講,佢就容許你唔表達意見的。」

我點了點頭:「明白,我都認識唔少咁嘅長輩。」

「終於有一次我忍唔住同佢頂咗幾句。」Veronica說:「佢唔夠我講,就拋低咗一句:『你咁唔鍾意香港,咁你走囉。我冇你啲咁嘅女!』」

「咁,老人家一時火遮眼,咪同佢計啦。」我嘆了口氣:「大家落咗啖氣就冇事㗎啦…」

「嘿,我都以為係。」Veronica搖了搖頭:「點知唔係喎,自嗰次之後,佢每次見到我,都鬧我係忤逆女,鬧我丟佢架,又話後悔當年送我去外國讀書學壞晒返嚟。每次都同我講,『你咁唔鍾意呢度,你有本事就走俾我睇。』一次係咁兩次係咁,之後次次如是,太多啦卦……我已經盡量唔回答,盡量唔同佢喺呢個話題上糾纏,但我每次去探佢,佢都纏住唔放。終於有次俾佢鬧完,嬲起上嚟,咪同老公講不如搞移民。」

我聽完,也不知道如何反應。我不相信這是Veronica想移民的唯一原因,但說這是壓垮駱駝背上的最後一根稻草,應該不會有錯吧。我自己也認識不少情緒「高漲」的長輩,我等後輩的態度多數是盡量避免跟他們講這個話題,以免引起無謂的爭拗。事實上,大家都不是在講道理,這些話題一旦觸及,永遠都是你有你鬧,我有我講,今生今世都不會有結論。加上你是長輩,去到最後贏不了的話,你會用長輩身份來壓我。鬧一場如此「冇價值」的交,還是慳番啖氣好過了。

「你真係走啦,你阿爸仲有冇鬧你?」我問。

「冇鬧我啦,不過唔肯再同我講嘢之嘛。」Veronica說:「佢周圍同啲親戚講,話當冇生過我。鬧我狠心唔照顧佢。我每個月有半份糧都俾咗佢同阿媽,兄弟姐妹當中,咁多年佢哋嘅生活費都係我俾最大份,個個禮拜我都返去探佢,我唔知點先叫做照顧佢了。」

也許,當Veronica離開香港之後,跟爸爸見面少了,她們的關係才有機會修補吧。 
 

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受