Ad Block Ad Block
本地
2016-12-20 06:00:00

【專訪】三雄鼎立 AO治港?拒評林鄭曾俊華優劣 葉劉:23條歷人生最大挫折

分享:

【專訪】下屆特首選舉戰幔揭起,同被視為最有實力的兩名司長妾身未明,正休假的財政司長曾俊華仍未獲中央批准辭職,政務司長林鄭月娥取態亦未明朗,已宣布參選的新民黨主席葉劉淑儀則積極備戰,三人的共通點都是政務官(AO)出身,若三人同時入閘,將呈現「三雄鼎立」的局面,香港可能重回「AO治港」舊路。不過,葉劉淑儀強調自己並非純粹公務員出身,自言受過政治考驗及經歷大風浪,更因處理23條立法而嘗過人生最大挫折,言下之意是個人經歷更勝兩名潛在對手。採訪:鄭秀韻 馮振超     撰文:鄭秀韻     攝影:黃文山 鍾式明

葉太昨接受本報專訪時,開宗明義表明不會評論三人的優劣,「唔想再比較,以免俾人誤會我貶低邊啲潛在參選人。」不過,過去曾批評曾俊華「hea做」的葉太,在政綱中不點名批評過去9年政府理財工作停留在「掌櫃」,近日更指對方在任內迴避很多政治爭議,反之葉太少有針對林鄭月娥的言論,難免予人感覺視曾俊華為假想敵,但她矢口否認,並解釋甚少提及林太只因過去曾失言,「我話佢(林鄭月娥)係我師妹,我絕對唔係貶低佢,只係政務官論資排輩,唔想再俾人認為我酸葡萄……」
葉太拒絕品評兩名潛在對手,但自言經歷與兩人有別,「我唔係純粹公務員,我受過好大政治考驗,見過大風浪,同其他兩位舊同事有啲唔同,唔係貶低佢哋,佢哋都好能幹,但我受嘅挫折、受嘅考驗、見風浪,我諗我多過佢哋……」她坦言出任保安局長處理23條觸礁一役,「係人生最大挫折,毫無疑問!」

Ad Block

應改變官僚思維
葉太當年辭任局長後到美國求學,其後返港先後成立智庫及組黨,並接受直選洗禮,從政經驗明顯較兩名同門師弟妹優勝,亦較能掌握民情,她以早前到彩虹邨取景拍照為例,「政府貼滿告示話唔准打波、唔准放狗瞓長凳,(做法)好唔市民友善,長時間喺衙門工作嘅人,唔會感受到!」她質疑政府提供的服務是否為市民謀福利,認為應改變官僚思維,「我哋有民選經驗嘅人,日日同市民接觸,容易睇到點改良政府最基層嘅施政……」
葉太曲線凸顯個人優勝之處,但多個傳媒機構就疑似人選進行的民意調查,其支持度普遍偏低,被問及如何發力爭取支持時,她指民調「有趣」值得參考,但不允透露拉票進展,只重申有信心可取得150個選委提名「入閘」。她並解讀民調結果,指「雙曾」票源重疊,而她則與林太票源重疊,「理由好明顯,林太同我大家女性,各有粉絲,等於當年(07年立法會港島補選)兩太之戰,有啲鍾意陳太(陳方安生),有啲鍾意葉太」,但她指民意隨時會改變,目前論支持度仍言之尚早,不過,她認為立法會前主席曾鈺成不會出選,因對方與曾俊華的票源重疊。

Ad Block

 

不會簡單追隨梁路線
政圈盛傳葉太是中聯辦「Plan B」,林太更被指是「梁振英Plan B」,有指兩人都會延續梁振英路線,葉太強調,其個性及背景等使她很多看法與梁振英很不同,「增加房屋土地供應一定要做,但絕對唔會好簡單追隨梁路線。」
至於梁振英治下4年,如何吸取經驗教訓?葉太以打擊「港獨」為例,並不認同特首的處理方法,認為梁振英在施政報告批評港大學生會刊物《學苑》鼓吹「港獨」引起反效果,「第一,你喺施政報告第一段講,咪引啲人留意去睇;第二,係咪太重手?第三,對付港獨,除咗法律上要拉要鎖,仲有分離思想,你要爭取民心……」她質疑,「點解啲人提中港區隔?點解反融合?你點爭取民心?」
她亦暗批現屆政府處理與內地關係不太好,「你睇自由行有摩擦」,更認為處理與內地關係有改善空間,「目標應該係香港覺得雙贏,唔係內地人侵佔我哋空間」,但她補充,「唔能夠怪得梁生,因為上屆政府(對自由行)擴張太快。」
至於特首選戰最終會否有3位建制派候選人,她直言「好難講」,她指人大「831」框架提出2至3位候選人,「因為計過數,(如果)太多人出分散晒、撕裂晒,可能第二round(投票)都唔掂,或者(出現候選人)低票(當選)。」

Ad Block

 

冀君子「熟女」之爭
上屆特首選舉令建制派撕裂至今,若然今屆出現3位「AO」同場互撼局面,她希望會是一場君子之爭,「我哋幾個都喺建制內,阿John(曾俊華)、Carrie(林鄭月娥)同我幾個都係同門師兄弟妹,大家都係政務官出身,如果競爭太耐、太互相攻擊唔係幾好,所以中央立場希望競爭時間壓縮啲……我相信中央希望我哋雖然有競爭,但君子之爭,唔好過激,唔好人身攻擊,選後唔好鬧晒大交、有過節……」
她又說,「今次一定唔係淨係君子,應該都有『熟女』入圍啩!」但她說,「無論如何,不論性別,大家都吸取教訓啦,上次(屆)搞到刀光劍影,非常撕裂,好多醜聞充斥,我諗今次應該唔會,因為我哋個個都比較乾淨。」

Ad Block

 

「遺憾無桃花運」

葉太多年前喪夫後,一直無任何緋聞,她不介意公開感情生活,指沒有異性埋身,亦沒有男朋友,「好遺憾無乜,真係成世無乜桃花運!」她強調自己單身,即使有男朋友亦非醜聞,「但我無吖嘛,真係我想搵都搵唔到……(感情生活)唔係空虛,只係講得係平淡,我成世人得一個男朋友,就係我丈夫囉,唔知點解命中註定!」
一向形象硬朗的葉太,甚少展露笑容,她直言「有人叫我笑多啲」,但她說,「我覺得應笑就笑,我唔係完全冇幽默感嘅人,但外國嘅卓越女性領袖,戴卓爾夫人又好,文翠珊又好,默克爾又好,都唔係成日笑,甚至佢哋有啲競選profile相都係表現得佢哋沉思呀,高瞻遠矚、登高望遠,好嚴肅處理國家問題。」
對於其選舉口號「贏返香港」的logo被網民改圖,她承認有關設計引起很多評論,她坦言喜歡「贏」字,但無暇查閱「說文解字」,「如果話『吂』字唔好,點解造字個贏字有咁設計?」至於會否更改logo,她指會交由設計師處理,不會干預他們的創作。

Ad Block


自言誠信無問題
葉太為官及從政多年,被外界評頭品足早已司空見慣,自言若在街上被叫「掃把頭」亦不會生氣。她又指上周公布政綱後,「有人話英文版串錯字、文法錯,或話我搞錯日子,呢啲小嘢,批評我嘅人始終講唔到我有咩特別大失德、或人格好大缺陷,至多話我率直、話我直腸直肚,我誠信真係冇問題。」

今次一定唔係淨係君子,
應該都有「熟女」入圍啩!

今次一定唔係淨係君子, 應該都有「熟女」入圍啩!

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受