Ad Block Ad Block
本地
2017-02-03 06:00:00

【am專訪】麥齊光撐曾俊華

分享:

特首參選人林鄭月娥將於今午舉行分享大會為選舉造勢,昔日被外界視為林太「愛將」的發展局前局長麥齊光,此時卻突然公開表態支持她的對手曾俊華。麥齊光接受本報訪問時說,因早已應承曾俊華,並贊同其促進社會和諧的參選理念。他並道出與曾俊華患難見真情的友誼,指當年自己捲入涉嫌詐騙租金津貼案,一直得到曾俊華的關心,時任財政司長的曾俊華,更是唯一在職官員為他向法庭撰寫求情信,這段雪中送炭的經歷是否要「報恩」,麥齊光說:「唔係,義氣仔女啱啲。」
記者:鄭秀韻  攝影:蘇文傑

 

1976年加入政府的麥齊光,昔日在官場被指獲林鄭月娥賞識,07年位至發展局常任秘書長,與時任發展局長的林太合作無間,他於2010年6月退休後,出任發展局支援四川重建小組組長,兩年後有傳他獲林太力保下出任發展局長,但在「兩司」對決的特首選戰,他公開表態支持曾俊華,令外界不無驚訝。

 


贊成促社會和諧理念 
麥齊光日前接受本報訪問,道明支持曾俊華的原因,「佢(曾俊華)講一啲理念令我好贊成」。他說,「阿John(曾俊華洋名)同我講,佢好想令香港社會更加和諧,更加做得唔好有啲非黑即白、好多敵對,我覺得佢係好sincere(真誠)嘅一個人;我可以幫咪幫下手囉,佢話如果咁情況支唔支持,我梗係支持啦。」

Ad Block


他憶述與曾俊華傾談時,「當時潮流係講ABC(Anyone But CY)」,而那時林鄭月娥對外表示會退休,「佢(林太)冇話過選」。他指約於去年10月獲邀與林太吃飯,當時她宴請不同界別,「佢公開(講)又有喇,我得出嘅感覺,可能外間感覺亦係佢會退……」他坦言林太宣布參選前無找過他,「宣布(參選)後,我有同佢(林太)傾過偈,係最近嘅事……」他無透露是否有向林太提及會支持曾俊華,「詳細就唔好講啦……因為我已經應承咗一個,我唔會有改變諗法,同埋講到最重要都係理念問題。」

Ad Block


政圈盛傳部分曾俊華的支持者轉投林太陣營,麥齊光說,「我唔會comment(評論)第啲人諗法,但我自己做咗一樣嘢,亦唔止『既然應承咗』嘅事,我覺得佢(曾俊華)對同事,唔係淨係同事,都擔任一個朋友……」他主動提及當年捲入的租津案,「我有呢個法庭嘅事件後,佢(曾俊華)好關心我,呢個唔單止係一個同事……」


當年這宗「法庭事件」令他深受觸動,他形容,「呢個人生嘅過程裡面,你(我)經歷過呢啲嘢,每件事都會令你(我)觸動,好多人都會觸動……」記者問林太有否令他觸動?麥齊光沉默半晌,「er……阿John有啦!」不光是相識的人,即使是不認識的人,例如在山頂遇到的晨運人士,一句「麥先生,我哋支持你!」的打氣說話,他亦銘記於心,「盡在不言中,你自己感激嘅心,知道嘅!」

Ad Block

 


曾俊華主動撰求情信
他重提曾俊華當年為他向法庭撰寫求情信的一幕,「阿John同我寫咗封信去法庭,我一個人都冇叫寫信,但佢主動寫,佢係在職嘅官同我寫,冇一個在職嘅官……」曾俊華當時出任財政司長,發展局直屬財政司長,兩人曾經共事,他形容「拍住一齊做」,但他指兩人主要在公事上接觸較多,「唔係認真話close friends,但佢係一個好隨和嘅人,適當嘅時候做適當嘅嘢。」

 


不評論林鄭月娥
外界對曾俊華及林鄭月娥的觀感,一個被指「無為」,另一個則較「有為」,麥齊光不願比較兩位前上司,「我唔會做一啲比較,呢個亦唔係好公平講法。」他指每人有不同角色及崗位,亦面對不同問題,「唔可以一概而論,呢個問題,唔可以三言兩語咁樣講。」他亦不評論林太,自言實質退休已6年,「你要我講佢呢幾年,我都無從講,亦唔係好fair(公道)。」


麥齊光支持曾俊華參選,並會就基建問題提供意見。對於外界批評曾俊華近十年財政司長生涯「hea做」,甚或無任何功績,麥齊光不以為然,「政府嘅決策唔係一個人嘅事」。在政府服務37年的麥齊光說,「有好多嘢係內部拗過晒,內部拗過咩唔會同人講,有時啲嘢唔係黑白……睇一個人嘅性格係唔係想表露……唔同時間、唔同階段,每人表現唔同,你個個都爭住出來爭風頭嘅,有時啲嘢唔係咁……」他隨意舉例,「例如派錢都好大代價,你估(內部)冇傾過咩……」他補充,「同埋政府內大政策,會去過行政會議傾過晒㗎嘛。」 


曾俊華年輕時舉家移民美國,外傳他不獲中央信任,麥齊光反問,「你覺得佢係咪美國人?佢返嚟(回流)三十幾年,我有啲朋友話,『乜你啲人覺得佢係鬼佬咩?』佢啲仔女叫文心、雕龍亦唔嘢小,嗰本書(《文心雕龍》)好難讀㗎!」外界不斷傳出消息指曾俊華多次被勸退,麥齊光說,「呢啲係消息啫,佢同我講時好堅定」,他笑言「可能因佢打劍,打功夫啲人可能沉潛。」 
(相關訪問見A2)

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受