Ad Block Ad Block
健康
2024-03-06 12:30:11

被「換骹」的勇氣

分享:
被「換骹」的勇氣

剛扶着患有退化性膝關節炎的母親步出診症室後,你卻連忙折返與骨科醫生單獨交談。

你:其實我媽係咪應該早啲換骹呢?我見佢愈來愈唔想出街,成日行兩三個街口,膝頭就痛到要搵位坐。

醫:由我第一次睇佢時,佢膝頭嘅變形已經十分嚴重,而X光亦都證實,佢膝關節退化嘅程度屬於後期。當佢試過哂唔同嘅非手術治療,例如係止痛藥、物理治療、自己做運動同埋打透明質酸等,都唔能夠改善佢嘅膝頭痛同活動能力嘅話,我會建議佢做換骹手術。

你:我勸過佢好多次,但佢話如非必要,都唔想換骹,因為怕手術有風險。

醫:事實係,任何手術都有出現併發症嘅風險,只係換骹嘅成功率,遠高過併發症嘅發病率。例如超過90%病人,換骹後膝頭痛都得到顯著改善,甚至乎唔再痛;而超過80%嘅人工關節,壽命都超過25年以上。至於術後傷口感染嘅機會大概1%,而較嚴重嘅人工關節感染更少過0.5%

Ad Block

正說着的時候,醫生卻凝視着你手中,在候診時閲讀的一本書。

你:醫生你有冇睇過依本《被討厭的勇氣》?本書教人要學識「課題分離」,唔好干涉人哋嘅課題,咁樣就可以減少人際關係之間嘅紛爭。正如換唔換骹,係我媽嘅課題同選擇,因為依個決定嘅結果,最終都係由佢嚟承受。就好似書中嘅比喻所講,你可以將隻馬牽到水邊,但無辦法強迫佢飲水一樣。

醫:無錯!就算醫生建議病人,換骹係最合適嘅治療,但病人接唔接受,講到底都係佢嘅課題。不過盡力將手術風險減到最低,當然係醫生嘅課題啦!

你:書中又提到心理學上嘅「目的論」,意思係人其實唔係受制於過去而行動,而係向住自己決定好嘅目的而行動。搞到我有啲擔心我媽,或者佢並唔係因為手術風險而唔想做,而係因為唔想做手術,而不斷去搵好多理由同藉口。

醫:心理學就唔係我專長,但因為成日見病人同家屬,所以都略略明白到長者嘅諗法:通常一係佢哋唔想仔女洗錢喺私家做手術,寧願自己捱苦,喺公立排夠三五七年先換骹;一係就發現當自己行得唔好時,仔女好似特別關心自己,結果潛意識裏面,想一路維持住患病嘅狀態。佢哋嘅目的,可能都係出於愛,同埋渴望被愛。

Ad Block

你:就咁聽落去,一個人要更換自己嘅固有思想,查實比起醫生你換骹更加難,需要拎出更加大嘅勇氣!

醫:換骹可以令長者餘生唔洗再困係屋企度,但唯有心意更新而變化,先能夠解開人心裏面,作繭自縛嘅枷鎖,喺思想嘅囚牢中得到釋放。

你聽後沉思了半晌,幾乎忘記了門外的母親,正等候着你摻扶回家。

Ad Block
請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受