Ad Block Ad Block
本地
2017-07-18 06:00:00

[人物]走出綁架陰霾出書勵志 羅君兒籲勿輕言放棄生命

分享:

[人物]Bossini創辦人羅定邦孫女羅君兒(Queenie)2年前被綁架,案件轟動全城,事隔2年,羅君兒心情早已平復,還將被禁錮96小時的驚心動魄經歷化成文字,輯錄成書,書中呈現一個身處險境的勇敢女孩如何在生死一線間克服死亡陰影,展現驚人的求生意志。劫後餘生,她除了重新認識自己,更領悟要積極面對生活每一天,她更希望以生命影響生命,以個人經歷鼓勵任何人面對困境或沮喪時刻,都要相信自己,不要輕易放棄生命。記者:鄭秀韻  攝影:黃文山

現年31歲、從事藝術創作的Queenie,昨在中環工作室接受本報專訪,訪問期間她一直神態自若,並經常展露笑面,言談間亦充滿正能量,絲毫沒有任何負面情緒,怎也不像曾經歷與死神如此貼近的噩夢,恍如浴火重生,體現其著作《歷劫生命》的「書腰」所言:「給我重活一次的勇氣」。

2015年4月25日,6名匪徒潛入羅家位於清水灣甘澍路的大宅,Queenie被綁匪擄走,禁錮在山洞4日,羅家支付2,800萬元贖金後,Queenie最終獲釋。她早已走出陰霾,花了約1年半時間書寫《歷》書,親自剖白96小時的劫難全貌。

「心情都好平復。」Queenie說道。但復元過程並非一朝一夕,「其實過程係慢慢嘅,頭3、4個月嗰刻都會有啲驚……」一如她在書中最後一章節以「心有餘悸」為題所述,她要親自把大門上鎖才能安心入睡,「嗰3、4個月唔想出街,只想同屋企人喺室內stay in,去relax……」她其後自我調整心態,「特登多啲focus去正面嘅嘢度,例如工作上focus喺藝術創作對我嘅energy」,以此轉移視線來平復心情。

無創傷後遺症 鎖門已成習慣
她指綁架事件並無帶來任何後遺症,「初初一定有啲驚驚哋,但呢刻我覺得冇囉,呢刻覺得鎖門已經係一種習慣。」她亦否定外界的揣測,強調並無患上斯德哥爾摩症候群,亦無聘請保鑣或加強出入保安,更無對陌生人有戒心,「因為我覺得過去已過去,我唔會因為過去嘅事影響將來。」

很多人遇到不幸經歷,往往會怨天尤人,但Queenie從無這想法,「可能我個人係永遠用正面角度出發諗,所以我覺得係上天俾考驗我,俾一個挑戰我,我會用好positive way去睇,原來呢一刻我要咁樣去面對困難,所以我嘅經歷係可以同大家分享。」


禁錮4日內心掙扎 思考生存多於死亡
雖然Queenie最終安然脫臉,身體亦絲毫無損,但被禁錮期間的心路歷程不足為外人道,「當時每一刻都係內心掙扎同挑戰,因為你唔會明白你下一步嘅將來,你唔會明白你自己人生嘅方向會去成點,所以喺好被動嘅情況下,人要相信自己有解決困難嘅能力,我亦喺咁被動嘅情況下有自己嘅力量,可以覺得我生命唔係完結,仲有希望。」被綁匪禁錮期間,Queenie被困在山洞內的帳幕,只有一台收音機過日,對外一無所知,「你嗰刻唔知時間,其實嗰刻有諗將來、諗人生,諗好多嘢……」面對不知前路的恐懼,當時她滿腦子思考的反是「生存」多於「死亡」,「instead of我會覺得死亡,(覺得)生存多啲,反而,因為我好相信我呢刻唔係我嘅end point,所以點解我諗咁多將來嘅事。」

沒有宗教信仰的Queenie,當刻以有別常人的正面態度自處,「可能我會覺得自己人生好多嘢要去做,同埋人生唔容易完結……」她對求生的驚人動力及信念,源於「係自己對自己一個responsibility嘅belief(要對自己負責的信念)」,這亦與其正面、積極及樂觀的性格有關。

Queenie書寫被綁架經歷,她形容是敞開心扉的真誠表白,並以另一角度檢視自己,「我諗起過程,心情好平復,我好相信得返嚟嘅experience係一個領悟、領會,從而領略唔同感受,因為呢個感受而更積極做事。」她在書中還展現驚人的記憶力,把與綁匪們的對話一一記述下來,她歸因於自小已有很強的觀察力,「我強項係去觀察人,好明白人嘅動機,俾我睇到自己唔同嘅一面。」善於觀察亦令她懂得體諒,問她對綁匪有否心存怨懟或同情,她輕輕道來,「正如我喺書中所講,我好明白佢哋點解要咁做(綁架),但唔代表同意佢哋咁做嘅出發點。」


 

情急智生 與綁匪勾手指證不受傷害
Queenie在書中提及多次與綁匪交談,要求他們保證不傷害她,其中一次更主動與一名綁匪「勾手指尾」作實,她重提此事時說,「成個(過程)對我嚟講係一個survival(生存)、一個tactics(技巧),同一個reason點解我咁做,當你一刻決定唔到自己將來、決定唔到自己生命呢刻去向時,你要有保證,要相信自己直覺囉,從直覺得出,只不過喺嗰刻佢俾我嘅承諾。」而最終絲毫無損,她自言是幸運,「成件事一定係我自己嘅幸運,有呢個咁嘅結果。」


生命有希望 要對自己有信心
Queenie的男友在事發時同被綁匪捆綁,問及兩人目前的關係,她只說「冇影響」,強調自己只想專注事業。她亦慶幸出街無引來途人目光,自言「只想做返自己,唔會因為呢件事影響場我嘅生活,繼續追尋自己嘅夢想、繼續多啲創作。」外界不解她為何高調出書,她解釋目的是希望將正能量灌輸給讀者,「令佢哋明白正能量係come from自己,生命有希望,對自己有信心,唔好放棄每件事!」

「除咗對生命唔好放棄,真係要有希望,人嘅mindset(思維)好緊要,每個人都要好積極諗多啲positive(正面)少少嘅嘢……每個人一定遇到困難,你唔明白我嘅困難,唔代表我嗰刻容易過,當你覺得好絕望、好desperate(歇斯底里)、好lonely嗰刻,其實如果睇出啲,好多人關心緊佢,我自己感受過,嗰刻好似喺好細嘅空間,你覺得好辛苦,但如果放開少少,同人傾訴,其實對件事有幫助,同埋都係要相信自己有能力解決。」Queenie鼓勵任何人即使面對困難或逆境,不能失去求生意志,「我會覺得人唔可以咁易放棄自己生命……每人每日有唔同挑戰,挑戰可能come from唔同原因,當你絕望,要諗自己有咩能力可以解決,點用正能量灌輸俾自己解決困難!」

Queenie笑言沒有電影公司向她招手把綁架事件搬上大銀幕,重申只想專注工作,但她補充,若真有人提出有關構思,而出發點是好及能幫助人,她不排除會考慮,但強調「到時先算」。

羅君兒小時候與父親羅家駒及姐弟合照。(受訪者提供) 羅君兒小時候與父親羅家駒及姐弟合照。(受訪者提供) 羅君兒小時候與父親羅家駒及姐弟合照。(受訪者提供)
請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受