Ad Block Ad Block
職場
2018-04-18 06:00:00

新丁遇老鬼 邊個辛苦啲?

分享:

社會有世代矛盾,辦公室亦如是,老鬼嫌新人「幼稚、懶散、唔襟捱」;新丁怨老鬼「守舊、擺款、腦閉塞」,雙方互看不順眼,甚至劍拔弩張,代溝變鴻溝。要知道老鬼都曾經做過新丁,新丁亦終有日變老鬼,又何必與昔日或未來的自己爭鬥,老土講句:何不以和為貴。
 

俗語話「野蠻奶奶都做過新抱」,老鬼新丁同樣處於這種微妙關係,今日的新丁鬧老鬼,可能他日調轉身份就奚落新人。網上論壇不少互數罪狀的帖文,有白領新丁大吐苦水:「返新工預咗俾人鬧,但遇到一個好賤嘅老屎忽,日日小圈子玩針對,明明做啱都要搵嘢嚟踩我,態度衰仲講晒粗口,唔使咁恰法啩。」不少網民表示同情:「同老細講,如果公司唔理就辭職。」有人更建議:「學晒佢啲嘢,捱到做老鬼,第日照辦煮碗整新人。」

另一邊廂,有白領老鬼感歎「一代不如一代」,「啲Fresh Grad可唔可以醒少少,一連嚟幾個都好差,返工遲到唔識嗌早晨、假期前夕例牌請病假,有一個連請假都唔同公司講,就咁消失咗。」有從事零售業的網民稱:「最憎新人淨係識得『走精面』,唔做粗重嘢。」


專家:同坐一條船 唔好只諗自己
世代矛盾似是難解的結,安俊人力資源顧問董事總經理周綺萍表示,新舊爭鬥相當普遍,「除非專請年輕人士嘅公司,例如資訊科技業,否則大部分公司都希望傳承,實有資深同新人。而兩者世代唔同,技能、思考角度、工作態度都唔同,有矛盾都係正常,關鍵係點化解。化解方法最緊要唔好只係諗自己,要將自己放喺對方位置去諗問題,將心比己,多啲溝通同解釋,大家同坐一條船,大家搵個中間點。」她續指,雙方都有責任與對方溝通和合作,「資深員工有一定成熟程度,見過世面,通常比較有能力行多一步;年輕一方當然都要保持良好嘅工作態度,唔好諗住被人照顧。」

Ad Block


化解矛盾 老闆角色關鍵
職場心理學講師周朗認為,作為一間公司的終極決策人,老闆角色最重要,「理想嘅公司一定係資深員工同新人共同協作,老鬼有經驗、諗嘢長遠;新人有時代觸覺,所以老闆應該盡力融合雙方,等全部員工分享工作成就,呢個目標明確就可以減少爭拗機會。最理想做法係事前做好雙方嘅溝通同工作分配,事後有矛盾先調解就已經遲。」萬一出現矛盾,老鬼和新人都應向直屬上司尋求協助,老闆亦應提供支援,「例如老鬼因為教新人而增加工作量,唔好發洩住,同上司講咗先,可唔可以減少平日嘅工作;新人俾人『蝦』,同上司溝通,睇下可以點解決矛盾,唔好訴諸情緒。」

Ad Block
請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受