Ad Block Ad Block
職場
2018-01-31 06:00:00

派散水餅的哲學

分享:

「遞咗信未啊?」農曆新年前後,又到打工仔離職高峰期。員工辭職後,除了交代工作、收拾物品外,還有壓軸一步——派散水餅。箇中學問並不簡單,由5蚊一個蛋撻,到70元一件的千層蛋糕,如何顧及銀包之餘,又不失大方?倘若離職員工是不歡而散,又能否省卻禮數?

離職派餅的傳統不知始自何時,但現已被部分網民列為「last day三部曲」之一,(分別為「派散水餅、發感謝電郵、出席臨別飯局」),坊間甚至有散水餅專門店,可見派餅普及程度。

不成文規矩當然有不少灰色地帶,如有網民求教:「做咗3個月實習,使唔使派散水餅?」、「我下個月轉工兼轉行,同同事關係又麻麻,唔派得唔得?」網民反應兩極,「薯仔(低職級)唔使派都得。」有人稱「最起碼派自己部門啦。」亦有人認為「同事請食散水飯,先要派散水餅。」有從事傳媒的網民表示,「有時實習派啲餅仲貴過正職,戥佢哋肉赤。」

 

視乎公司文化 派餅非必須
安俊人力資源顧問董事總經理周綺萍認為,「散水餅唔係必須,不過係心意。主要用嚟感謝同事、同同事保持友好關係、以及作為同事請食飯嘅回禮。視乎公司文化,形式唔一定係餅,見過有公司習慣每人派一排朱古力,員工做得耐,食得多人哋嘅朱古力,到自己離職請番人都好正常。」至於派餅對象與職級有關,「視乎公司規模,如果係中小企,離職員工又資深,可能係派全公司;基層員工可能派自己部門、同業務有接觸嘅部門就得。」她認同散水餅有愈買愈貴趨勢,「可能社會富裕,以前多數係普通主流餅店或糖果,而家多咗人派高級餅店嘅餅,喺公司可能形成無形壓力。不過,關鍵都係介唔介意人點睇啫。」她續指,一般同事不會期望實習員工派散水餅,「人工唔高,時間又短,即使想派都係便宜小巧食品就得。」

紡織及製衣界立法會議員鍾國斌認為,「離職派散水餅當然唔係必須,視乎嗰位同事點睇嘅啫,想『好頭好尾』咪派;如果係嗌交走嘅,咁就梗係無啦。」他又指派散水餅由來已久,「30年前出嚟做嘢已經係咁,都係公司文化嚟;又唔覺得離職同事嘅散水餅特別高級咗貴咗喎,通常都係主流餅店啫。」

網民
點睇

Hatakashi:我會買,世界其實好細咋。
Swbc:來我公司實習的全部有派散水餅,正式員工就反而好少派餅。
carl.20150508:做得嗰3個月,慳番啲錢仲好。
屢禁不改:做Intern(實習)即係嚟學嘢,派餅當「謝師宴」,應該要的。
 


 

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受