Ad Block Ad Block
本地
2022-03-24 11:30:00

疫情|確診怕傳染同住初生BB 新手爸爸「車中泊」自我隔離

分享:

平日講起「車中泊」(Car Camping),不少人會聯想起汽車露營體驗,但在本港第五波疫情期間,不少染疫市民因為社區隔離設施爆滿,加上家居環境不容許等因素,無法安排居家隔離,衍生出「車中泊」這種另類隔離方式。一名確診的運輸業界司機,便因家中有初生BB,只好在七人車上自我隔離6日,期間不但在獲取食物和藥物方面有困難,就連大小二便和梳洗亦都成為一大難題。

記者:劉凱欣  攝影:蘇文傑、夏家朗

疫情|確診怕傳染同住初生BB  新手爸爸「車中泊」自我隔離

羅先生無奈透過「車中泊」這種另類隔離方式,保障家中初生嬰兒及同住家人。(蘇文傑攝)

從事運輸工作多年的羅先生,不但是一家經濟支柱,亦是一名新手爸爸。為家人著想,他早在三月初已完成接種兩劑「復必泰」疫苗,惟不久後感到身體不適,於是自行做了多次快速測試。雖然快速測試結果都呈陰性,但羅先生不敢掉以輕心,遂向太太提出「車中泊」的想法,「屋企有個只係出生咗一個月嘅BB,同太太商量過後,穩陣起見,我都係執包袱瞓私家車,做好自我隔離先。」

首兩日快測陰性第三日陽性

首兩天,羅先生的快速檢測結果都呈陰性,豈料第三天突然發燒,快速檢測結果顯示兩條紅線,即代表他已經確診新冠肺炎。確診後,他曾致電衞生署熱線,申報其陽性檢測結果,希望可以入住社區隔離設施,但署方卻一直遲遲沒有任何安排。

對於育有初生嬰兒的羅先生,居家隔離明顯不是一個萬全的選擇。羅先生無奈說:「你問我咁做係咪一定啱?我答你唔到。我只可以話我無得揀!你諗下香港啲屋,到底有幾大?如果我居家隔離,屋企個BB咁細,無打過針又無抵抗力,點會唔擔心傳染到佢。做得爸爸,就有責任要保護小朋友,迫於無奈只可以瞓車。

批政府零支援如「等死」

解決了隔離地點的問題,生活物資又成為羅先生的另一煩惱。他再向衛生署查詢,是否可以提供檢測包、藥物及食物等支援,接線生指由於他不屬強制檢測個案,只能向社工求助,但由於前線人手緊張,物資需時6至7日才能可送達。羅先生憶述:「嗰陣盛傳封城,想搵粒藥都難,政府完全零支援,好似等死咁。6至7日乜都病好啦,好彩最後有朋友同屋企人幫手,先可以渡過。」他以藥物及食物為例,稱只能靠親友放於車外,待確定四周無人,戴好兩個口罩後,他才急步下車拿取。

染疫期間,羅先生的生活空間,局限在小小的七人車的後座範圍。睡覺時,他會將私家車的座椅拉下平放,變成一張單人床,並在車頭加上遮光板。至於日常大小二便,羅先生稱盡量留在車上小解;大解則在忍無可忍下,才會駕車到偏僻的公廁解決,以減低感染其他人的風險。

疫情|確診怕傳染同住初生BB  新手爸爸「車中泊」自我隔離 疫情|確診怕傳染同住初生BB  新手爸爸「車中泊」自我隔離
Ad Block

凌晨到確診朋友家沖涼

「我喺車上足足4日無沖過涼,直到有朋友全家染疫,聽到我慘況,叫我上去佢度沖涼梳洗,話大家都中咗,唔介意。」羅先生最終選擇在凌晨時分,即遇到陌生人最少的時間,在做足防護措施下,才敢到友人家中梳洗。

禍不單行的是,即使羅先生已提前自我隔離,盡力保護家中初生嬰兒免染疫,但在第4天仍接到太太告知的壞消息—— BB開始發燒。羅先生說:「身為新手爸爸的我,當然好焦急好徬徨。自己無辦法做到啲咩,唯有靠太太同屋企兄弟幫忙。本身去咗私家醫院,但嗰邊唔收,最後去沙田威爾斯親王醫院求診,等咗6、7個鐘,醫生終於話BB可以入院接受治療。其實知道醫護人手都好緊張,真係好忙好辛苦,雖然等咗咁耐,但真係都好感激佢哋。」

初生BB染Omicron太太崩潰

BB住院數天後證實染上變種病毒Omicron。羅先生形容:「當下最難受同崩潰嘅莫過於太太,屋企一大一小都中咗Omicron,令佢好擔心,精神壓力十分大。最深刻佢喺電話喊住問我,可唔可以返屋企陪佢,佢話情願自己中埋Omicron,都唔想得自己一個面對。」羅先生忍痛回絕太太的要求,「我中咗Omicron係輕症,唔代表太太中咗都會同我一樣無乜事。如果佢中咗變重症,咁樣點算?」

更大的難關是,羅先生從事運輸工作,屬自僱性質,在染疫期間難以工作,只能被迫手停口停,「我返一日工先有一日錢,成個3月到依家,我只開咗三日工,要養車、有家庭開支、仲要額外購買防疫物資,生活有幾困難可能而知。正常一般市民係要工作同生活架,唔係似政府高官咁離地,抗疫政策朝令夕改,影響好多人生計。」

羅先生續稱,在第五波疫情之中,感覺政府發放的指引及資訊十分混亂,應變未如理想,令市民徬徨無助,只能自救。「你以為我係最慘嗰個咩?同你講一定唔係。喺停車場我都見到有唔少類似我嘅情況,同病相憐你眼望我眼『車中泊』。政府到底做咗啲乜?點解市民會淒涼到咁?我諗要問返政府先知。」

疫情|確診怕傳染同住初生BB  新手爸爸「車中泊」自我隔離 疫情|確診怕傳染同住初生BB  新手爸爸「車中泊」自我隔離
請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受