Ad Block Ad Block
生活
2021-12-29 08:00:00

EC職場周記—社交工程是甚麼?

分享:
EC職場周記—社交工程是甚麼?

EC職場周記—社交工程是甚麼?

【推銷達人竟然都被推銷】

趙總:「碧姐,我剛才出咗去上課,公司有冇咩特別?」

碧姐:「冇咩特別,都係啲常規嘢!我哋應付得嚟嗰啲!」

趙總:「有碧姐!簡直就喺我人生中最幸運嘅事件之一……」

碧姐:「趙總客氣啦!大家舊拍檔,跟住你搵食,你四處奔波,撐住成公司,呢啲都算係我人生中最幸運嘅事件……係呢,今日出去上堂,你咪講咗唔返嚟嘅!有急事要處理咩?」

趙總:「原本以為一般上吓年度性嘅CPD [1]堂,攞吓分,應付吓協會嘅要求……點知今日無心插柳,撞到新課程嘅首場,除咗題目新穎,嗰講者都ok,講解之餘,仲關心大家出席者攞到乜嘢?能否改善工作?仲有啲功課要做……咁啱我漏咗部電腦喺公司,所以咪返嚟,打算順便做埋先走囉!」

碧姐:「嘩!好特別喎趙總!根據我嘅記憶,你今次有兩種特別:首先,你好少讚導師!通常,你會搵出導師嘅漏洞,習慣多負面評價,正評喺少之又少……;第二,你好少咁緊張啲功課……加上,呢啲CPD課程,上完就算㗎啦!當時冇測驗、冇堂課……放咗學,攞埋証書,就關人……㗎啦!你未攞証書咩?」

趙總:「嗱!呢張咪証書囉!攞咗啦!講開又講,依家俾埋妳,勞煩妳幫我呈交完,順便入埋檔案吖;另外,關於功課,若果同妳上堂,功課就有妳頂住……但今次喺CPD,妳又唔洗上!冇咗妳,我梗係要靠自己啦!」

碧姐:「趙總過獎啦!你習慣食腦,我擅長落手,分工合作啫!」

【過去vs憧憬】

趙總:「今次的確喺有啲唔同!一開堂時,導師叫大家諗下平時銷售,會講乜嘢?有咩套路?有邊啲字必定會講?又有邊啲字,講咗會直接令到嗰次會成功埋到張單?……」

碧姐:「聽落,佢似向你請教,多過教緊你嘢咁喎?」

趙總:「呢嗰就喺比較特別嘅位!佢冇睇我哋寫咩,只喺想大家上堂前反思一下,然後佢就教書……最後,佢提醒大家比較一吓:喺腦海入面最新嘅做法,跟剛才寫低嘅舊做法,有咩分別?咁樣,唔經唔覺,即是幫每一位出席者做咗一次透徹嘅檢討……」

碧姐:「聽落有啲料到喎!起碼係我杯茶……我個人好理性,佢咁樣處理,換句話講即是將過去(was發生咗嘅),同憧憬(will be未發生嘅)做比較……又好似人哋修身前跟修身後,映張相做比較咁上下!」

趙總:「高材生即是高材生!碧姐實至名歸!今日,由於眾人都各自做檢討,唔涉及分享;加上一眾出席者,大部份互不相識,咁大家就避開晒啲尷尬位!」

碧姐:「睇落,趙總真係好有得著咁!話時話,今日你係去上咩嘢堂?」

趙總:「社交工程 Social Engineering—4P營銷術……」

【社交工程喺乜傢伙?】

碧姐:「社交工程?未聽過喎!4P營銷術係唔係我哋讀工商管理嗰時,市場學嗰4個P [2] 呀?」

趙總:「4個P的而且確是以前讀過嗰啲,不過佢係借題發揮,依家興4個C [3]喎!至於社交工程就真係聽都未聽過,原來,社交工程一早經已出現咗喺大家旁邊!嗰啲電話騙案、推銷電話、客服中心對話……全部都屬於社交工程嘅範疇,而且,好有套路,同埋好有系統咁添呀!」

碧姐:「係啫!冇啦啦做乜要讀埋啲『電話騙案』同埋『推銷電話』嗰啲嘢嘅?」

趙總:「呢個範疇,係柔合咗:心理學、消費者行為、企業傳訊和人本服務……幾個學科而成嘅!我知道,好多我哋嘅客戶,包括:銀行、保險公司、連鎖品牌店……都從唔同嘅渠道,或是自己外國總公司、又或是聘請跨國嘅大顧問公司……開始進行相關培訓工作,也順道為日趨成熟嘅人工智能客服系統,準備為真人同科技融合世代,正在密鑼緊鼓…… 」

【世界趨勢,陀地智慧】

碧姐:「聽落真係啱晒時機!趙總真係洞察先機!但係,唔係間間企業都有外國總公司支援?就算咩嘢跨國顧問,依家疫情唔湯唔水,點飛過嚟教啫?剛才你係咪上視像課?」

趙總:「呢個位都俾妳睇穿!妳好嘢!雖然係西方嘅知識,但喺要喺本地應用,語言同文化都好緊要,我剛才喺上真人課……嗰導師嘅背景同資歷啱啱好,吻合晒!原來負責教嗰位導師,就正正係編撰課程嗰位!所以整體都嚟得好融和,大家都好投入!」

碧姐:「嗰導師係主修咩科㗎,你講到佢好貼合咁喎!」

趙總:「佢工科背景、讀過市場學……最重要,佢做過銷售,同埋佢專門做心理培訓!所以有理論之餘,都算貼地!我仲諗住安排畢哥,同埋楚丁……凡要接觸客戶既同事,都一齊去體驗吓!」

碧姐:「佢地唔洗上CPD喎,咁去邊到報名?人地接唔接受非CPD嘅從業員報讀㗎?」

趙總:「我頭先講緊咪就係職業訓練局VTC屬下嗰間高峰進修學院(PEAK)之嘛!高峰喺半政府機構,非牟利,喺人都可以報名㗎,價錢又唔係貴……妳一於幫大家安排下啦!」

碧姐:「趙總,我想問下……」(碧姐面有難色,眼向下望)

趙總:「阿碧,有嘢咪照講囉!咩事?太忙?我搵楚丁幫我跟……唔洗打搞妳……好唔好?」

碧姐:「趙總,我ok嘅,等我跟;不過,我都想讀埋一份……可以嗎?」

趙總:「碧姐帶隊!哈!哈!我睇下阿畢呢次點蛇王先得?」

 

註1 Continuing Professional Development (CPD) 是不少專業團體規定會員,每年都要進修若干小時特定課程的計劃。

註2 4P: Product (產品) 、Price (價格)、Place (渠道)、Promotion (宣傳)

註3 4C: Customer (客戶) 、Cost (成本)、Convenience (便利性)、Communication (溝通)

 

資料參考:

《善用社交工程(Social Engineering)– 4P營銷術》高峰進修學院

《EC職場周記》角色介紹

本劇主要圍繞4位主角,分別是兩男兩女。

趙達標:總經理。任務導向,人緣方面就……

崔畢源:銷售經理。開朗樂天,講就天下無敵……

歸楚丁:初級文員。任勞任怨,平易近人……

沈碧堅:行政主管。有原則,要求甚高……

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受