Ad Block Ad Block
職場
2018-03-28 06:00:00

接載同事慘被當司機 坐車禮儀唔係人人識

分享:

Happy hour過後,總希望搭下老闆或同事的順風車,免卻逼人、逼車、轉地鐵之苦,在私家車舒舒服服直達家門口。不過,請緊記老闆同事不是的士或Uber司機,基本坐車禮儀還是要學識,否則辦公室得罪人外,甚至可能被網絡公審:「當人係司機啊?!」

職場順風車禮儀問題,每隔若干時間就有人提起,一名網民日前在論壇抱怨:「今晚載3個同事返屋企,放低兩個之後,剩番一個90後同事喺後座,佢基本禮貌都唔識,無坐上車頭。當我司機咩?」大部分網民均認同,無論搭老闆或同事順風車,應該最少一人坐前座:「一定要補位,唔好當人係司機,除非佢真係你司機。」有人提出同年紀無關:「唔好標籤90後,我90後都識。」亦有網民提出例外情況,「差5分鐘路唔通又要落車上車咩。」另有人提出:「同事好客氣好有禮貌,一定有個坐前面。不過,成日喺架車度食嘢煲煙,雖然開窗都有味!」


儘管大部分人認同應該坐前座,但也有例外,本身是車主的民主黨立法會議員尹兆堅指,「我真係無所謂,有時會叫助理同朋友坐後座添,香港車位咁窄,泊車後前座會難落車,又方便我放袋、文件喺前座。」但他稱遇過「唔太順路」人士,「要兜多十幾廿分鐘囉,如果有傾有講吹吓水都無所謂嘅,通常唔好拒絕人啦。」


同樣有車的西貢區議員方國珊,認同「職場禮儀最好遵守啦,以前都試過揸車接載朋友或者街坊,佢哋坐咗後座,唯有婉轉啲叫佢:『不如坐前面啦,方便傾偈啊。』有時都幾尷尬;如果對方係年輕人,都會話俾佢聽,坐前座係禮貌,有啲年輕人係唔知道要咁做,同佢講通常都肯聽嘅。」


經常到公私營機構講授職場秘訣的心理學講師周朗認為,大部分情況都應該坐前座,「無論對方係同事或老闆,出於友好或者尊重角度,都應該坐上前。呢啲係約定俗成嘅規矩,就算本身唔知,都應該有覺察力去學習。遇上例外情況,不妨主動問『坐前座好無啊?』再判斷實際應該點做。」他又提醒,中國人社會較看重尊卑文化,員工不應疏忽,「舉個例,就算載人嘅同事,真心唔介意你坐後座,但俾其他人或老闆睇到,知道你唔識做,咁點算,咁就『躺著也中槍』。」

順風車基本禮儀:
「真係順路先好」─—地球是圓的,但順路與否還是有依據,新界東和新界西同屬新界,但明顯不順路。

「同事唔係司機」─—座位次序很重要,把同事當成司機?人際關係係咁先;將老闆當成司機?份工係咁先。

「請勿大力閂門」─—私家車一般毋須大力關門,保持禮貌和得體,不要嚇車上人士一跳。

「勿吸煙飲食遺留垃圾」─—除非私家車是閣下擁有,否則搭地鐵和巴士不會做的事,請不要在車上進行。

「寧人等車,莫車等人」─—一個人比四個轆機動靈活,盡量不要讓車等人,除非是老闆。

 

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受