Ad Block Ad Block
健康
2019-10-21 05:00:00

兩種人工心瓣 各有優點

分享:

大部分人的主動脈心瓣都有三塊心葉,李先生(化名)卻天生只有兩塊心葉。主動脈心瓣是心臟一個重要結構,作用有如閘口,負責使血液向單一方向流動,防止血液倒流。因此只要心臟一日仍然跳動,這個活門亦無時無刻地工作,一開一合,不斷郁動。亦因此人到老年時,心瓣會出現退化;但像張先生天生缺了一塊心葉的人,便更容易造成負荷過重,提早退化。
 

五十出頭的李先生,經確診後,須接受更換心瓣的手術。目前的人工心瓣有兩種,分別是生物心瓣和機械心瓣;前者用豬或牛的動物組織造成,後者則用金屬製成。金屬心瓣有良好的效果和持久性,比生物心瓣耐用得多,但患者須終身服薄血藥,以減低血栓塞風險;同時當某一天金屬心瓣退化而需要再更換心瓣時,便須再次開胸,把它摘除。

生物心瓣雖然耐用性不及金屬心瓣,但不需永久服用薄血藥;此外,若果將來出現結構性的退化,需要更換新的心瓣時,亦可透過微創手術,用導管把新的生物心瓣植入心臟,而毋須再開胸。而退化了的心瓣,亦可讓它置於體內,毋須移走。目前公立醫院的標準更換心瓣,是開胸手術;而微創主動脈心瓣植入手術則屬自費的項目。

像李先生的情況,根據歐美近年醫學界的傾向,多數是用開胸手術置入生物心瓣。原因是這些病者年紀輕,即使放入金屬心瓣,難保廿多年後要再開刀更換;而放入生物心瓣,日後若需要再做手術,更換心瓣的靈活性更高,有更多選擇。

請接受以下私隱政策及免責聲明,以示你同意am730內之私隱政策及免責聲明。了解更多
接受